lördag 12 januari 2008

Städa och pryttlar

Idag har det varit GRÅTT och snö om vartannat. Har inte haft någon vidare lust att kliva utanför dörren. Men barnen ville ner på "stan" och handla lördagsgodis och jag blev plötsligt sugen på att göra lite ärenden. Fick med ungarna på tyg jakt och köpte ett grön-grått rutigt tyg som jag ska sy kappor av till köket. Smet in på biblioteket och lånade en TRAVE trädgårdsböcker. Hämtade mitt efterlängtade paket från http://www.nublu.se/ . Jag blev väldigt nöjd med den gröna anslagstavlan med hönsnät och klädnypor. Ska sitta i vårt nya kontor. Köpte också en liten Maileg kanin som har en liten hatt och blå klänning. Och sen så blev det lite lördagsgodis. Ungarna var väldigt tålmodiga fast vi sprang fram och tillbaka mellan affärer och biblioteket och bilen. Resten av eftermiddagen har gått åt att städa ut julen och sortera saker i förrådet. Ska UT med alla gamla kläder och pryttlar. Jippi!! Hittade en del intressanta saker: en gammal gulnad ritning på huset, mitt romantiska vita nattlinne som jag köpt som 15 åring på Marks and spencer i London och ett vackert foto från min farmors hus på Gotland. Ska bara komma på var jag ska göra av dem.

Inga kommentarer: