söndag 20 januari 2008

Helgmys

I fredags när jag lämnade minstingarna så frågade A -Vad ska du göra i helgen då mamma? det är ju synd om dig om du ska vara alldeles själv. Gulliga omtänksamma unge!! Jag försäkrade då för de båda att det ibland är ganska skönt att bara vara själv och ha det tyst omkring sig. Sen berättade jag att det är klart att när de inte är hemma så saknar jag dem hemskt mycket och att jag faktiskt trivs med att ha liv och rörelse omkring mig. Då sa V (tjej) -Ja, för det förstår du ju A att hon har massor av barn omkring sig hela dagarna och så oss när hon kommer hem så det kan man förstå. Hihihi underbara barn!!

Jag har lyckats hålla mitt löfte till mig själv. Jag har njutit för stunden och jag är väldigt nöjd med det jag hunnit med i helgen. Efter att jag lämnat barnen åkte jag till Kupolen och shoppade bland annat kaffe till Latten på Kahls. Sen åkte jag till Ica Maxi. Där handlade jag badbomb, hårfärg, blommor, inredningstidningar *2 och mat till lördagens middag. Hittade massor av blommor till bra pris. En söt lila ranunkel, tre stycken "plättar i luften" och ormbunkar.
Sen hade jag en lugn och skön kväll. Jag kikade på "Let´s dance" och åt oxfile och drack ett glas rödvin. Slocknade helt slut vid 11 snåret. Vaknade på lördagmorgon och gick ut med hunden sen åt jag frukost och läste tidningen. Förlåt...tidningarna. :) gud så mysigt det var.
Fortsatte med en välbehövlig städrunda i huset. Fy sjutton vad damm det kan bli jag hade verkligen inga damm råttor under sängen utan dammbävrar..... Vid tre tiden kom Maria och hennes lilla gulliga bebis Agnes. Vi pratade en massa och jag förberedde maten. Jag är inne på att lära mig massor om Italiensk mat just nu så jag tog recept ifrån min favoritbok:

Menyn för kvällen:

Bruschetta med tomat, basilika och mozzarella röra

Tagliatelle med hemmagjord pesto, pancetta och parmesan

Pannacotta med hallonsås och hembakta chokladbiscotti

Cathrine dök upp lite senare och vi åt och pratade till klockan var halv 2. Det var tänkt att vi skulle hinna sy och pyssla lite men, men man kan inte hinna med allt :). Cathrine är väldigt duktig på trådslöjd och jag fick ett såå fint hjärta. Cathrine har bloggen http://philura.blogspot.com/ där hon visar saker hon gör. Hon har även en del saker som Melinda i den fina butiken http://www.migoalice.se/säljer.

3 kommentarer:

mig & alice sa...

Hej vännen. Lät ju som en heeelt fantastisk helg. Det lär jag ju inte få uppleva på många år ännu
:-).

Jag menade ju att du skulle svara på din eeegen blogg knasboll, hihihi.

Puss & kram
Melinda

"M" sa...

hej! vad kul att du hittat hem till mej...så då hittar ju jag till dej...du har en jättetrevlig blogg, har tittat igenom den...så jag kommer att besöka dej igen...vad mysigt du haft i helgen, man behöver lite tid för sej själv i bland....ha det bra...kram "M Hjärtan på tråd

Vanilladreams and humblebees sa...

Vilken supermysig helg du har haft! Lät hur mysigt som helst! :)

Tack för din rara kommentar på min sida!

Kramar från Jenny