lördag 26 januari 2008

Jordgubbsfrossa

Vad böcker kan göra mig glad. I fredags kom de två Tilda böckerna som jag och Cathrine beställt ihop.Vi köpte "Tildas sommar" och "Tildas hus". Det var som två underbara färgglada karameller. Jag kunde inte vänta så idag plockade jag fram tyg och band och började pyssla. Fick bli en liten jordgubbe på snöre. Ska försöka få tag på lite mer tyg och broderigarn till veckan så blir det fler. På eftermiddagen kom mamma, pappa och lillebror förbi och hade köpt med sig jordgubbstårta. Trots noll gradigt ute fick jag nästan en känsla av sommar. Boken passade så bra till.


Den var precis så god som den ser ut...inte bra för figuren men en reeeeen njutning. På tal om ren njutning så köpte jag mig nya numret av Lantliv. Så nu har jag haft en mysig lässtund.

3 kommentarer:

sissabo sa...

Ååååå, va gott med jordgubbstårta. Nu längtar jag till sommaren! Din lilla jordgubbe ser aptitlig ut, är det säkert att det inte är en riktig jordgubbe?!? Kanske de fina böckerna kan följa med på tjejmiddagen?
Kramis

My Lovely Things sa...

kul att du hittade in på min blogg!
Vilken fin blogg du har. Jätte mysiga bilder.Ser att du oxå lever med penseln i högsta hugg!
Åh, vilken god tårta...blir så sugen...mannen här gör efterrätt: Passionsfruktsfromage. Men hallon med smält vit chocklad, toppat med färsk passionsfrukt...visst låter det gott.
Kram Anna

Philura sa...

Åhh, ha bckerna kommit, längtar efter att få titta i dem.

Cathrine