måndag 21 januari 2008

Frökatalog och drömmar på papper

Jag känner mig i alla fall lyckligt lottad ibland med min rätt stora gamla trädgård. Även om jag har svurit över eländet också många gånger. Just nu när all planering bara är på pappret så är det himla kul och idag har jag gjort det!!! Beställt fröer och jag lyckades begränsa mig. Det såg illa ut ett tag men när jag insåg att jag skulle behöva agera mullvad hela våren och göra massor av nya land och rabatter för att få plats för allt så kapade jag listan till hälften. Har bland annat beställt en luktärt sort som heter "Mrs Collier" och ringblommorna som heter någonting med peach. Bilderna kommer från Impecta. Har bestämt mig för att försöka hålla mig till färgerna rosa, vit och blå.
Hallen är så gott som klar nu. Det fattas bara någon liten skarv. Skrivbordet ska maken bygga fast i väggen och där ska datorer och annat stå. Men just som man är klar med detta så har vi nu insett att badrummet uppe måste göras något åt. Det börjar bli lite för stora fläckar bakom badkaret för att det ska kännas bra. Bara att riva ut då...
Har kikat runt på massor av bloggar och samlat kraft och inspiration. Tack och lov för alla dessa härliga bloggare med så mycket ideér!!! Är så glad att jag började med detta.
Här en tavla som jag tycker väldigt mycket om.

7 kommentarer:

mig & alice sa...

Hej gumman.

Hmmm, du haaar världens underbaraste trädgård!! Sååå avundsjuk! Det ska bli roligt och se hur det kommer att bli med alla nya blommor :-)

Kramisar
Melinda

Hellen sa...

Ja! det blir spännande jag kommer nog få kämpa på med spaden synd att man inte kunde skaffa sig en snäll grävmaskin :) Kram

Philura sa...

Snälla grävmaskiner är svåra att finna:) Men det går kanske att hyra? I helgen som var hyrde jag en kraftfull och bestämd ma....skin. Den var blå och väldigt muskulös..NÄÄ det var ingen smurf, det var en vedmaskin som klyver och kapar i samma moment......imponerande.Tihihi.

Kram Cathrine

Lilla Blanka sa...

Det är flera bloggare som börjat prata om fröer, och beställningar på odla.nu och i kataloger...jag har också lust att beställa o sätta igång med sådden..åh, luktärter är en av mina absoluta favoriter...mmm
Det skall bli spännande att se hur det går i din trädgård.
Kram
Mia

Marie sa...

Jag älskar att bläddra i frökataloger, planera och drömma. Min trädgård går också mest i vitt, rosa och blått och en stor favorit är just luktärter.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Helt fantastisk tavla du har där! Precis i min smak!!!

Visst kan det kännas svårt att göra något åt en sak man ärvt eller fått av någon nära... Men känner man att man nog skulle trivas bättre med det, så tycker inte man ska tveka... Har själv målat om några mörka gamla ting efter släktingar, men jag ångrar det inte...
Hur som helst så köpte jag mitt skåp vitt! Allra enklast så!

:-)

Kram Hanna

sissabo sa...

åh, lyckliga dig som har en trädgård. Hos mig ser det ut som om en bomb har briserat... Jordhögar överallt och underst i jordhögarna finns mina älskade jordgubbsplantor.
Kramelikram