söndag 13 januari 2008

Renovering, julgransplundring och blommor

Har ägnat dagen åt fortsatt städning. Fick barnen att städa sina rum....wow....och sen jäklades jag med dammsugaren för att få bort alla GRANBARR. Det är ju inte lätt att få bort de där gröna små monstren. Jag hittade barr i : skorna, papperkorgen, jackfickan, på toaletten, i hundens päls mm. Dessutom upptäckte jag efter ca en halv minut att dammsugarpåsen var överfull. Naturligtvis fanns inga fler hemma. Jag gjorde något då som jag egentligen tycker är hemskt äckligt. Jag tömde ut innehållet och återanvände påsen. Måste i alla fall få en stjärna i den ekologiska himlen. Maken fortsatte sin tappra målning av lister och nu också altandörren. Han var inte förtjust i att jag ville ha den också vit, men han gav med sig när jag rart försäkrade honom att det blir ju lite färg bara vi får in möblerna (att dom också håller på att bli vita tror jag inte att han vet om). Åkte hem till en vän på fika sen gick vi på julgransplundring nere på "stan" med alla våra barn. Det var rätt fint och det kom som brukligt en tomte med släde och på den godispåsar. Ungarna ville inte dansa det var bara godiset som var intressant, men det är ju en gammal tradition. Det är ett så mysigt torg.

Har ägnat kvällen åt att måla möbler i källaren. Jag beställde också en frökatalog och planerade för inköp av frön till vårsådden. Beställde katalogen av http://www.impecta.se/. Det fanns så himla mycket spännande frön. Jag tror jag fick en lista med 30 olika. Jag får nog begränsa mig lite. Ska i alla fall ha denna ljuvliga luktärt som heter Pulsar.

1 kommentar:

sissabo sa...

Tänk att det kan bli så fint med lite vitt! Det är bara karlarna som inte fattat det än... Men snart är de drillade, eller vad sägre du?!;)