torsdag 3 april 2008

Sjukling



Har varit hemma två dagar den här veckan med riktigt sjuk son. Han har haft 40 graders feber och hostat i massor. Det tar förstås på krafterna även på resten av familjen dessutom är jag nog lite hypokondrisk eftersom jag har trott att jag också har feber men då har jag haft 36 någonting... Var tillbaka på jobbet idag och när jag kom hem hade jag huvudvärk och var rätt trött men med lite kaffe och tidning så botar man det mesta och idag fick jag ett nytt nummer av Drömhem och trädgård...vilken lycka!!!


Här är ytterligare en sak som piggar upp. Jag fick en vacker födelsedagsbukett av mina härliga kollegor. Tack så mycket!





Här har jag grävt i mitt skåp i vardagsrummet och hittat :) Söta små saftglas med en karaff till. Jag har ärvt den och vet inte var den kommer ifrån ursprungligen men jag tycker glasen är så fina. Ska använda den till sommaren har jag tänkt.



Dessutom tog jag fram min "lilla" trave med linne servetter. Skulle verkligen behöva tips på vad jag ska göra med dem.

Nu ska jag nog ta och försöka mig på att sova. Maken har dessutom just gett upp i sitt snickrande ute i hallen.....snart klart. Idag kom hyllplanen upp.

Kram Helen!

2 kommentarer:

sissabo sa...

Hej! Vad mycket fina saker du har i dina gömmor. Skulle ge en hand eller två för att få botanisera i dem ;) Stackars gossen som är sjuk, inte kul. Vi har haft sjuklingar här med, en magsjuk make instängd i datarummet. Nu har vi hävt karantänen så nu kan jag få sitta vid datorn litegrann.
Ha det gott! Kram Jessica

Doften av vanilj sa...

Oj hoppas att sonen mår bättre och att ni andra klarar er från sjukan! Så trist att vara sjuk.
Visst är det härligt att komma hem till ett nyt nummer av en tidning. Man riktigt myser när man får sätta sig och börja läsa mmmm.Ha det så bra/Kram