måndag 31 mars 2008

Bäst och pest

Så då har jag försökt ta mig an utmaningen som jag fick ifrån bloggen "Doften av vanilj".

Jag har många ställen i huset som just nu känns som pest eftersom renoveringen inte är klar på långa vägar. Men det jag ändå är mest missnöjd över är den gräsliga trasiga mattan i hallen nere. Huuuuu
Trasig och en förskräcklig röd färg. Dessutom så har mina föräldrar tappert försökt att tapetsera om och det var ju bra...problemet är ju att tapeten var i någon ljusbeige ton som på grund av mattan ser rosa ut!!!!! Hallen nere är som ni kanske kan förstå mitt nästa projekt. Men tyvärr har maken tröttnat på renoveringar så han var mycket tydlig med att det är jag som får sköta detta. Jag är då inte världens mest händiga person. Men men jag ska fixa det :)




Så till det bästa..här skulle jag vilja säga hallen uppe. Men maken bygger fortfarande på skrivbordet så det kan jag ju inte visa än...alltså får det bli vår trapp upp till övervåningen!!! Jag förhandlade med maken så jag fick vita vägga om trappen fick bli ljust trä.


Nu är det meningen att jag ska skicka vidare denna utmaning till minst fem bloggar men det är så många som redan fått den här utmaningen så jag skickar den till de som känner sig manade.

Men jag försöker skicka utmaningen till dessa bloggar:

* Mig & Alice

* mammamia

Ha det så gott!

Kram Helen

Inga kommentarer: