söndag 6 april 2008

Surmulet

Vädret blev inte riktigt lika fint som igår. Det har varit duggregn, småkallt och mulet. Det har gjort hela den här familjen surmulen. Barnen har bråkat hela dagen både med varandra och med oss. Det har varit grin och tandagnissel för allt. Efter lunch så tröttnade jag och maken och gick ut i trädgården.



Det var sååå skönt att ta den där sekatören och klippa av sig ilskan. Jag klippte ner alla vinbärsbuskar, en rhododenderon, björnbärsbusken och krusbären av bara farten :) Sen kändes det bättre och barnen som tagit fram cyklarna och cyklat av sig det värsta kom tillbaka på bättre humör.


Här är ett kors som Cathrine gjorde åt oss i höstas när en av äldsta sonens fåglar dog. Det har rostat och har blivit ännu finare.
Efter den dusten så gick jag ner i källaren och tittade över mina målerier.
Nu är en stol och det lilla bordet klart att ställa upp i hallen. Jag fixade det :) Det trodde jag inte om mig själv.


Anslagstavlan tog jag upp till köket.

Den blev inte så mycket roligare som vit så jag måste klura på hur jag ska "piffa" till den. Några fler bilder från mitt kök. Tapeten hatar jag, den ska bort men försök bortse från den, fönsterbrädan och fönsterkarmen.




Trots allt så har det varit en rätt bra helg. Trädgården har i alla fall mått bra av lite omvårdnad. Nu är det snart ny vecka och nya tag. Maken fyller år så jag måste klura ut en födelsedags present. På sin födelsedag på lördag så var hans högsta önskan att få......spela golf så det får det bli.

Kram Helen





7 kommentarer:

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Kul att du hittade till mig, vad fint stolen och bordet blev. Ha det gott Kram Annika.

Jes/Vita villa vila sa...

Kul att hitta din härliga blogg! Kommer gärna åter ☺

Jes

PS. Stolen & bordet blev jättefint!

lottens vita och gröna sa...

oh vad jag är nu, ler brett, sååå glad att hitta hit till din mysig mysiga blogg! på återseende! kram lotten

lottens vita och gröna sa...

fort går det, glad är jag, det slank liksom bort..kram igen

Anonym sa...

Hejsan
Det ser helt underbart ut med vår hos er själv har vi snö kvar så trädgården får tyvärr vänta.

Kramisar Tess

Inne o uteliv sa...

Hej!
Vad roligt att du hittade hem till mig.
Vad mysigt du ser ut att ha, hit återvänder jag gärna.
Vilket gulligt litet bord du målat.Det blev jättefint.

Ha en bra vecka!
Kram

Doften av vanilj sa...

Halloj! Snyggt bordet och stolen blev, härlig klädsel på stolsitsen. Vilka tjusiga lampor du har!/ Kram