lördag 5 april 2008

Vår i luften

Den här lördagen har varit härlig. Varmt och skönt och vi har fått massor gjort utan att stressa. Kan det bli bättre?! Jag har vårstädat i trädgården. Det behövdes en rensning i örtagården och sen började jag gräva i nya landet.

Det har börjat hända massor på bara några dagar. Här kommer redan oreganon upp.



Viridiantulpanerna jag planterade i rabatten bredvid dammen i höstas är på väg upp och likaså alla de allium sorter jag planterade bredvid trappen.


Plantorna växer sig starka. Nu har jag 5 sorters tomater, chili, paprika, basilika, physalis, dill och 2 sorters persilja. Idag kunde jag ställa ut dem i växthuset. Det var nästan 30 grader där.


Vi avslutade dagen med en härlig lördags fika i solnedgången ute på verandan.


Jag älskar verkligen att jobba i trädgården. Här är en bild över växthuset och örtagården från verandan.



Nu hoppas jag på vackert väder även imorgon.

Fortsatt trevlig helg!

Kram Helen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Vad kul att du hittade till min sida.
Visst är det härligt när man kan börja med lite blommor ute?
Ja julrosor är härliga, ska nog köpa på mig en annan sort oxå.
Ha en härlig söndag
Lena

Gårdsromantik sa...

Här var en ny fin blogg som jag inte besökt tidigare. Vilket fantastiskt väder ni har!
Visst är det mysigt med trädgård - längtar tills vi har kommit lika långt som er med våren!

Kram Maud

Cecilia sa...

Hoppas ni är friska. Har vabbat under veckan. Tyvärr har nästa blivit sjuk nu. Blir till att vabba igen. Tråkigt regnväder här idag. Ha det gott.

Kram
Malvina

Philura sa...

Önksar jag hade en uns av din energi och din agröna fingrar :)!

Kram Cathrine

Doften av vanilj sa...

Du har verkligen "gröna fingrar" vad det låter. Så mycket smask du satt, kul att få skörda sen. Härligt!Ha det så bra/Kram