söndag 30 mars 2008

Födelsedag

Jag har fyllt år. Nuförtiden är det inte så viktigt har jag intalat mig själv..men visst är det kul när man blir ihågkommen.

Jag fick frukost på sängen av sonen och maken. Sonen kommenterade snällt att "så mycket rynkor som du har mamma måste du nog vara minst 73" ...goa unge :) Det är ju skrattrynkor vettja.

Sen satte jag fart och bakade och plockade runt här hemma. Jag tycker det är så roligt att baka och mixtra med recept. Det blev cupcakes, cocoskaka, sirapsstänger och prinsesstårta.

Prinsesstårta med sockerkaksbotten, jordgubbssylt och citronfromage. Prinsesskronan har Cathrine med bloggen "Hjärta på tråd" gjort.

Cupcake med hallon och citronsmak.

Jag fick så fina presenter. Mina föräldrar hade köpt en annorlunda orkidé.


Den här hyllan hade jag spanat in hos "Mig & Alice". Jag fick den av Melinda och Maria. Nu sitter den redan i köket.

Cathrine är så kreativ. Jag fick den här söta ullängeln, en lykta och den så ljuva prinsesskronan.

Kvällen avslutades med att maken, sonen och jag åt kinamat och spelade Monopol.

Tack snälla familj och vänner !!

Kram Helen

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Helen! Vad kul att hitta dig här, hoppas allt är bra med er. Kram Mia, Jonas och Albin

Lily of the valley sa...

Ett STORT GRATTIS till dig :D
En sån härlig tårta, cupcakesen såg också mumsiga ut.
Fina presenter.
Ha en bra vecka
kram Lily

Doften av vanilj sa...

Jaa må hon leva,ja må hon leva uti hundrade åååår! Hon leve hipp,hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!! Grattis! Tänk att allt du bakar ser så smarrigt ut. (Ja sen vet jag ju hur gott det smakar när du bakar).Vilken fin orkideé du fått. Låter som du haft en trevlig födelsedag.Ha det så bra/Kram

Lilla Blanka sa...

Hej och STORT GRATTIS!!!

Tårtan ser så fin ut och cupcakes:en mumsiga ut..och jättefina presenter fick du, så det verkar ha varit en lyckad dag!
Ha en jättebra dag!
Kram
Mia

Lily of the valley sa...

Vad kul att du gillar urnan. Jag är själv ganska förtjust i dem.
Jag köpte urnorna,(2 st i olika storlekar)i höstas i en handelsträdgård. Jag var i valet och kvalet om jag skulle köpa dem, för jag har en hel del krukor, sorterade ju ut en massa i höstas när jag flyttade ;).Hade garanterat ångrar mig om jag inte köpt dem.

Ha de gott
kram Lily

Anonym sa...

Hej dina muffins eller cupcake med hallon och citronsmak såg så goda ut,undrar om du skulle vilja skicka receptet till mig.Jag älskar att baka.
Kramis Theres

www.tildaochmamma.blogspot.com