tisdag 11 mars 2008

Drömmar om trädgården

Nu är mina första planteringar klara. Jag fick fröna i jorden i helgen. Ska fortsätta efter påsk med blommor och fler kryddväxter. Jag har bara sådana där tråkiga planteringslådor i plast men jag är på jakt efter fina lerkrukor som de hade på wij trädgårdar. Har i alla fall hittat en gammal margarinlåda med handtag som jag målat vit. Den har jag nu alla fröer i och den är så praktisk att bära med sig i trädgården.

På Lidl hittade jag perenner som var vansinnigt billiga. En vit Astillbe och en Liljekonvalj som endast kostade 10kr per förpackning. Hoppas det blir något av dem bara :)

Här kommer min dröm.....

Det här vill jag ha i trädgården helst ett stort så att man även kan sitta inne i det. Den här modellen heter euro-serre gothic och är från Willabgarden.

Vid min trapp växer två rosor som heter New dawn. Jag har lagt granris över dem nu under vintern. När jag nu kikade till dem så såg jag lite liv. Tänk vad glad man kan bli av lite grönt.


God kväll!!

5 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej!
Vilka fina bilder du visar. Liljekonvaljer är så vackra, och de virkade äggen var ju för söta!
Kram Camilla

Lily of the valley sa...

Hej! Tack för ditt besök hos mig! Vilken tur att du hälsade på mig så jag hittade din fina blogg. :)
Det är OK att länka, och jag länkar till dig.
Bra priser på härliga perenner. Jag skulle också kunna tänka mig ett stort fint växthus, som du visar. Min tomt är för liten, tyvärr.
Fina ägg du hittade på Lagerhaus.
Dina påskägg med mintsmak är söta och säkert jättegoda.
Country Living verkar intressant. Den måste jag spana efter nästa gång jag besöker Ica MAXI.
Ha det bra
kram Lily

Lisas torp sa...

TAck för titten hos mej! Jag kan verkligen se dina trädgårdsplaner här. Så spännande med de billiga perennerna. Om du vårdar dom ömt så ska du se att de trivs.
Jag drömmer också om växthus, eller liknande, då kan man ju dra ut på sommaren åt båda håll. Ja, den här tiden är verkligen full av drömmar och det är en speciell tid.

En härlig sida du har, nu ska jag titta vidare, här verkar finnas mycket vackert att titta på!

Lisa

Marie sa...

Vilka fina bilder, jag älskar liljekonvaljer! Jag drömmer också om ett växthus där man får plats att sitta, såå fint! New Dawn är en av mina favoritrosor, såg att det var knopp i en utav grenarna redan, helt otroligt!

Självklart är det ok att du länkar!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Doften av vanilj sa...

Oj vad du planterar och står i. Verkar som om du har gröna fingrar. Det har INTE jag. Skulle gärna vilja ha det men, mitt minne är för kort(eller vad det nu beror på) för att ha hand om blommor som inte klarar typ 14 dagars öken.Lycka till med grönskan, ska bli spännande att se resultatet/Kram