söndag 10 februari 2008

Shoppa, melodifestival och baka

Vilken härlig helg det har varit. Det behövde jag verkligen eftersom jag har varit lite stressad. Det märks här i min blogg också eftersom jag varken hunnit skriva några inlägg eller kika in på och skriva hos någon annan. Dessutom så har det märkts på att jag är fruktansvärt glömsk. Det jag inte skriver upp det kommer jag just nu inte ihåg. Tur att jag har mobilkalendern och lärarkalendern så jag kan fungera i tillvaron.

Tillbaka till den här härliga helgen. Lördagen började med en lååång sovmorgon sen åkte jag och en vän till en närliggande loppis och shoppade loss.... hittade bland annat ett skrivbord till Å och en söt liten vas. Besökte sen migoalice. Jag var tvungen att köpa en kakburk som jag fastnat för. Nu är den fylld med vaniljbiscotti.
Hittade även ett litet zinkkors och ett kort. Melinda hade så mycket fint i sin butik. Jag skulle kunna köpa alltihop :)
Förkylningshonungen har jag testat förr, den är helt underbar när man är lite trött och snuvig och i den här burken......

Lördagkväll var vi hos vänner och åt tacos och tittade på melodifestivalen. Avslutade kvällen med kortspel....tjejerna vann!!!


Söndagen har varit lat, lat och lat. Jag lyckades i alla fall baka lite och då kom mormors gamla kökshanddukar till användning. De är riktigt tjocka linnehanddukar.




2 kommentarer:

me and alice sa...

Hej! Härliga grejer du hittade hos Melinda. Burken har jag också spanat in...Förkylningshonungen såg jag inte, bara hostmedicinen. Jag köpte den gröna härliga krukan med text på... Nu blev jag också sugen på att baka någonting...
kram Susanne

sissabo sa...

Hej! En sån burk vill jag också ha den är ju så fiiiin! Vad kul att du hittade lite saker på loppis. Du måste ju visa skrivbordet!
Ses på lördag!!!!!!!!
KRAM