lördag 16 februari 2008

Internet abstinens

Bredbandet fungerar igen!!! Maken höll på i flera dagar och ringde support, stängde av och på, fixade med sladdar och installerade. Men så på alla hjärtansdag när han suckande sa...vi måste nog köpa ett nytt modem och sen ryckte han i sladdarna på modemet igen och vips.....det fungerade. Kanske inget mirakel direkt men rätt kul i alla fall. Han frågade pillimariskt om jag ville "blogga" lite ...nädå sa jag jag har ingen abstinens :) Sen gick vi ner och åt en god alla hjärtansdag middag med barnen. När jag senare gick upp och bara kikade liite på datorn så hade älsklingen min bloggsida uppe. Det är kärlek det :)

Ska på tjejmiddag ikväll och jag har fixat ihop en liten present till värdinnan.
Provade på att göra Apelsin och pomelomarmelad.

Jag bara älskar biscotti och nu bakade jag apelsin och chokladbiscotti.Här några småsaker som jag hittat i mina gömmor. Porslinsmåtten köpte jag i Danmark för två år sen, dl måttet är arvegods från mormor.
Den söta nysilver skeden köpte jag igår. Skålen är ett arv.
Tände ljus imorse när jag åt frukost. Kottelyktan lyser så fint.

3 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Helen!
Vad skönt att bredbandet fungerar igen! Jag förstår att man kan få abstinens för mindre.

Vad duktig du är som gör marmelad själv. Oj,oj... Jag känner mig duktig om jag gör en kladdkaka... Haha.. Lite skillnad mot vad du pysslar med!

Sådana dl-mått är så söta, har själv ett par stycken som jag råkat "låna" av min mamma ;-), älskar dem.
Lyktan är så söt, har du köpt den hos Melinda eller Majsan tro?

Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kram Hanna
P.s Du visar väl dina lampkjolar sedan om det blir några?

Anonym sa...

Jag har en man som är slumpbegåvad på datorer. Det är mycket bra att ha annars hade jag aldrig kommit överens med denna manick.
Du inspirerade mig till att baka, kanske matbröd..?

mig & alice sa...

Hej vännen.

Kan du inte gnugga av dig lite på mig så jag börjar baka och greja lite oxå :-) Du är så duktig, marmelad...Hallå???

Förresten, fick du mitt mail, vet ju inte om du har kvar den adressen eller om det är jobbadressen som funkar?

Ha det bäst.
Kramisar
Melinda