söndag 31 augusti 2008

kräftskiva, hektisk vecka och en till helg

Kräftskivan i Stugan blev väldigt mysig. Det går att göra det så trevligt med små medel. En av kusinerna hade dukat med gröna vaxdukar och några lyktor. Alla hade trevligt och det blev inga skandaler...förutom en och annan som vurpade nerför backen. Det gick bra den här gången.( obs! Det var inte jag :) Men förra året hände samma sak kusin P men då lyckades han bryta nyckelbenet rejält.



Veckan har gått fort som vanligt. Det känns extra mycket eftersom jag på allvar startat upp terminen med mina elever och det genom att ha en övernattning i militärtält tillsammans med 3 andra klasser . Hur roligt som helst men jag är lite mör.

Som tur var har jag haft tid att vila i helgen. Men inte bara vila för jag har hunnit med att besöka några loppisar också. Det blev några fina fynd för en billig peng. Bland annat fick jag tag på gamla konserveringsburkar med lock som jag tänkt använda till något speciellt. Men det ska jag visa senare.

Vi har dessutom pysslat på här hemma. Jag har haft målarpenseln i högsta hugg. Jag har målat toppen på staketpinnarna, planteringsbordet och en hylla. Det är bäst att passa på att få klart medan det fortfarande är så härligt väder. Jag har dessutom köpt några nya växter till trappen. Ljung har jag tyckt varit lite tråkigt tidigare men nu finns det så många fina sorter. Jag köpte vita och en svagt rosa.

På verandan har jag fortfarande blått, vitt och rosa...men snart är det dags att pyssla om för höst. Jag har bara inte hjärta att plocka ner alla pelargoner i källaren än. De är fortfarande så fina.
Här min nya "Lavender birds egg".

Förra året hade jag en fin "Mårbacka". Nu har jag lyckats ta två sticklingar som tagit sig. Dessutom har jag köpt en från Norns Bruk så nu börjar det bli rätt fullt.


Som avslutning några små söta rosor "The fairy" som fortfarande blommar.


Snart måste jag visa ett litet fynd jag gjorde i uthuset.

Önskar alla en trevlig vecka!

Kram Helen

3 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh så härligt det ser ut med kräftskivan. Och dina Mårbackor! Har du något tips då till Mårbacka-nybörjare som mig? Jag har tagit ett par sticklingar och satt i kruka. Är det någonting jag ska tänka på?

Kram Jenny

Viola sa...

Hej igen, och vad mysigt att ha kräftskiva på detta sättet, skönt att alla överlevde, ljuva blommor du har, fairy är en guldgruva har den oxå,mina pelargoner får nog vara framme ett bra tag till, har kommit in på sin andra blomning och är så granna, ha en bra vecka, kram, Viola

Tidsmästarinnan sa...

Hej!
Vilken tur att du tävlade i min lilla tävling, för dig för att du vann ett litet tröstpris :-) ...och för mig för att jag nu hittade din otroligt fina blogg! Jag gillar den jättemycket!
Lägger till dig på min bloggkoll med en gång.
Kika in till mig och maila din adress så får du något litet på posten snart!
Kram
Susanne