lördag 15 maj 2010

Vilken härlig dag!

Äntligen är solen här och genast känner jag hur humöret stiger.
Helgen har hittils varit helt toppen. Igår var jag och maken på bröllop utanför Falun. Jättemysig tillställning med god mat och trevliga människor och ett vackert brudpar därtill. Lite trötta var vi alltså i morse och sov framåt 11 snåret. När jag väl kvicknat till så passade jag och en väninna på att åka till en nyöppnad butik som heter Hönsgården och ligger i Nordansjö utanför Hedemora. De har egendesignade kläder och Dala clogs. De säljer också Lilla Lisa smycken, familjen Labys choklad, kryddor, färska örter och blommor, porslin mmmmm. Supermysig och färgstark butik som jag verkligen kan rekommendera. Man kan dessutom passa på att fika i trädgården. Jag la snabbt in en liten "beställning" inför morsdag (mina barn vill säkert absolut att jag ska få ett Lilla Lisa halsband)


Här är de rara "hönorna" ;)

Halsbandet Alice (foto Lilla Lisa design)



När vi kom hem hade jag fått inspiration och med den en sån där plötslig lust för att baka cupcakes. Det blev "Violetlemon". Sen fikade vi i solskenet. Det var riktigt mysigt.




Några fler saker som smög sig med hem från Hönsgården en rosa "Latte" mugg, vit choklad med jordgubbar och en appleblossom pelargon.

Önskar er en fortsatt trevlig helg!

Kram Helen

Inga kommentarer: