lördag 29 maj 2010

Drömmen om Örtagården

I have a dream..... Ja, inte så stor och viktig som Martin Luther Kings men ändå viktig för mig.

Min pappa växte upp på Gotland och som liten besökte min familj ön varje sommar. Jag har många härliga minnen därifrån och ett av dessa är alla underbart doftande och välsmakande besök hos örtagården Krusmyntagården . Jag har därför alltid närt en dröm om en egen liten örtagård och nu håller jag på att förverkliga den drömmen. Det går långsamt framåt men det gör inte så mycket för det är minst lika roligt att planera och jobba med den som att få den klar.

I år är det dags att fylla på och flytta om lite. Nästan alla mina timjan plantor har dött så idag var jag in på Blomsterlandet i Borlänge och shoppade mig en apelsintimjan som ersättning. Nytt för i år blir dessutom curryeternell och gurkört.

Apelsintimjan


Curryeternell




Ängssyra och Oregano


Har köpt en ny bok med massor av fakta, tips och härliga bilder för mer inspiration.

Imorgon ska jag ut och jordförbättra så jag hoppas på bra väder förstås.

Trevlig helg!

Kram Helen

Inga kommentarer: