torsdag 10 juli 2008

Drömkransen och bubbelgumsrosa

Som någon kanske märkt så gillar jag att baka och tycker verkligen det är kul att terrorisera nära och kära med egna experiment och recept jag hittar. Till detta så gillar jag kokböcker av alla de slag och så naturligtvis avslutningsvis så gillar jag att titta på "Leila bakar" som nu går på TV4 plus på onsdagar. Jag tycker det är ett så mysigt program med alldeles lagom svåra (hm) ......recept...... Min käre make han tycker det är mer mjukporr för matglada :) Han påstår att det är mer andra bullar som visas än de som går in i ugnen.
Och så kan det väll vara. Har inte riktigt sett på programmet på det viset :)


Nu har det ju varit cupcakes och småkakor som mest bakats här hemma men nu tänkte jag försöka mig på den där supersnygga äppelkransen från förra veckans Leila program MEN..


det kan ju inte alltid lyckas och idag gick det åt....skogen med min fina krans.....titta hur fint det skulle bli:






Kolla in resultatet :)



Ja, ja skratta lagom :) Det gjorde i alla fall jag.


Lyckades ändå bjuda våra vänner på lite fika. Fast de stackrarna fick en mer provisorisk dukning.

Tidigare idag följde jag med maken på, hör och häpna, ...shoppingrunda. Han både klippte sig och köpte kläder och jag liksom bara flöt med. Men en liten sak lyckades jag smyga med mig under tiden som han satt hos frisören, en liten "kotte" som jag skulle ha i trappen. Han tittade skeptiskt på kassen när han kom ut från frisören....jag skulle ju inte handla något. Men det var ju 20% försökte jag förklara det med.

Sen när vi kom hem bara fortsatte jag handla eftersom jag äntligen lyckats med den svåra konsten att bestämma mig för att köpa en ny dator. Usch! vad jag har våndats över det. Det är dyrt och det finns för mycket att välja på. Men nu så efter ca ett års vånda.....Här kommer den :


Måste ju provocera lite så det blev en bubbelgumsrosa. Väntar ivrigt på att få hem den.

Nu ska jag kika in i bloggvärlden!

Kram Helen

8 kommentarer:

Philura sa...

Hahaha. Kransen blev härlig! Förlåt, jag glömde ringa i onsdagskväll....de här sista dagarna har bara varit stress och jag vill helst sätta mig i en garderob och gömma mig för omvärlden! Vad härligt med en rosa dator! Syns vems det är menar jag, aja baja för alla andra. hihi. Har oxå funderat på österby, vi får höras. Idag ska jag ut och leta bröllopspresent.

Lilla huset på prärien sa...

Mysigt att shoppa lite -och vilken fin dator det blev sen! /Kram Jenny

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hihi, förstår att du skrattade lagom åt den kransen... ;)

Kotten är så fin, fast du... Allra mest gillar jag din dator. Tycker att färgvalet är toppen. Jag vill också ha e rosa dator... Och en rosa mobil...älskar rosa!!!

Önskar dig en fin söndag!
Kram Hanna

Hannis sa...

Skrattar för mig själv!
Det där påminde mig direkt om min Baylieskaka jag gjorde!
Den såg så fin ut och luktade så gott...
Ställde fram den på bordet(Tjejfest) och när första personen skar en bit,Ja då rann alltihopa ut..
Det var som en torr botten med blöt fyllning=))
Tilläggas bör att jag inte är någon "bakmänniska"
Men besökarna fick roligt i alla fall=))

Yoga var svårt i början sen gick jag på en kurs där jag fick lära mig att kroppen måste få vänja sig vid alla rörelser.
Då blev det lättare och framförallt skönt.
Kör ingen så där super avancerad Yoga men det är suveränt för kropp och sinne=))

Oj, vad långt det här blev!
Ha en fin Söndag//Kram Hannis

Ps.Kotten blev en favorit hos mig!

me and alice sa...

Jasså du var hos oss igår. Hi,hi... Sitter här och tänker vem du kunde vara...
Du är så välkommen tillbaka...
Vilken snygg kotte. En sån skulle jag också vilja ha! Var köpte du den? Datorn är hur läcker som helst. Vilken lycka att ha en bärbar också.
kram Susanne

Anonym sa...

Fniss, fniss, fniss vilken fin krans du gjort. Nu vet du varför jag aldrig bakar kransar, mina ser likadana ut som din! Jag vill oxå ha en rosa dator, den är ju sååå fin. Tjejmiddag är jag helt klart med på, det ska vi nog kunna klämma in bland jobb och bajsblöjor! Ha det gott! Kramisar Jessica

mig & alice sa...

Ahhhhhhhhhh, vilken hääärlig dator, vill haaaaaaaaaaaaa!

Så du köpte dig en kotte till sist :-).

Hohohihi...den där äppelkransen var ju bara för söt, jag kan riktigt se dig framför mig när du tar ut den ur ugnen. Ungefär som när du sjöng Bamselåten första gången på bussen, kommer du ihåg vad vi skrattade?

Det kan jag skratta åt än när jag tänker på det.

Men den var säkert lika god som Leilas äppelkrans.

Ha det så gott vännen.

Kraaam
Melinda

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Helen!
Jag gillar din kotte jätte mycket!!! Vart hittade du den?

Vilken läcker dator!!!

Ha en skön helg!

Kraaam Benita