torsdag 12 april 2012

Tulpantankar

Det börjar växa här och var i trädgården. Små knoppar som sakteliga letar sig upp igen. Jag har lyckats städa lite och rensa ut det gamla ur rabatterna och under alltsammans kommer det nya upp.

(Bild från förra året )
Det som kommit längst är mina tulpaner. Jag har bara en sort " Tulipa spring green". Den har återkommit snällt i flera år. 

Förra året var jag och kikade på en utställning om tulpaner på Wij trädgårdar och det gjorde att jag nu faktiskt är på jakt efter fler sorter. Det är inte så lätt eftersom jag inte vill ha de där vanliga röda och gula som man lätt hittar i butikerna här omkring. Jag hittade i alla fall en sida med information om olika sorter:  http://www.tulpanen.se/tulpaner. Till nästa säsong ska jag absolut beställa i god tid. Tydligen så kan man beställa nästa års lökar från juli.

Kram Helen

Inga kommentarer: