söndag 15 april 2012

Trädgårdsbesökare

Jag bara älskar att besöka trädgårdar av alla de slag. När jag ska åka någonstans så brukar jag försöka att smyga in en park eller trädgård i programmet. Mina barn och mannen har lärt sig att stå ut med det hela och faktum är att de nog kan uppskatta det nu också. Trägen vinner som det heter :-)
I somras fick jag med mig min 15-årige son till Stockholm. När vi ändå skulle till Naturhistoriska så passade jag på... att få med honom till Bergianska trädgården som ligger mitt emot. Det blev väldigt trevligt och han var lika fascinerad som jag över Jätteknölkallan, Victorianäckrosen och minsta vattenväxten i världen.

I sommar har jag tänkt försöka få in några fler besök. Jag har börjat att skriva en lista med intressanta handelsträdgårdar, trädgårdar och parker i Stockholmsområdet. Listan kommer....

Nu ska jag ta och sätta igång några fler frösådder. Jag fick hem fröpåsar från Impecta tidigare i veckan. Hur det ser ut visar jag lite senare.

Kram Helen

Jätteknölkalla på Bergianska trädgården
  
Sonen i Victoriahuset
Lotus i Victoriahuset

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilka härliga växter.

Visst är t´det trevligt att fara och titta och få ideer.
Jag hoppas hinna besöka några trädgårdar i sommar.

Ha det gott
Gunilla

Hellen sa...

Hej Gunilla!
Kul att du kikade in :-) Visst är det härligt att få lite inspiration av alla trädgårdar. Idag har jag dessutom lärt mig att inte få panik av hur vackert alla andra har utan kan njuta bara av att titta och kanske plocka ett litet guldkorn här och där som passar i min lilla trädgård.

Ha det gott
Helen