lördag 23 januari 2010

Snart vår

Har fått mina fröpåsar. Redan kanske någon tänker men ska man få det man vill ha så gäller det ju att vara ute i tid. Dessutom är det snart dags att sätta ner lite frön.
Beställer allt som oftast ifrån
http://www.impecta.se/

De har ok priser och snabb leverans och dessutom har de ett stort utbud.

Förra året startade jag upp ett nytt land i trädgården. Det var inte mycket som blev som jag hade tänkt mig. Sniglarna kalasade för fullt på sockerärtor, kål mm. Dessutom var de på papperet ljuvligt krispiga och ej trådiga sockerärtorna inte alls så i verkligheten. Scarlet Globe rädisan var underbar men växte så himla mycket och fort att jag bara inte hann ta dem innan de blev enorma. Det som lyckades var salladen som vi hade glädje av en stor del av sommaren och sen tog sig mina sparrisplantor bra. Tur att man lär sig av sina misstag. I år blir det mer sallad, persilja och möjligen någon annan sorts rädisa. Tror jag ska flytta gräslöken ifrån kryddlådorna till landet också. Dessutom ska jag satsa mer på snittblommor vilket betyder att jag nog får agera jordfräs och uttöka landet lite till men det är det värt för jag bara älskar doften av ringblommor och luktärter.

Här är de blommor jag beställt:
Alla bilder är ifrån Impecta.
Luktärt "Pulsar"
"Princess White with Purple eye"
Risp "Soft pastel shades"

vitpytta "The pearl"
klint "Tom Pouce pink"

Dessutom har jag beställt krusbladig persilja, chocolate cherry tomat och ringblomma "Pink sherbet".

Nu är det bara att vänta på värme.
Kram Helen


Inga kommentarer: