söndag 10 januari 2010

Inspiration från förra året

Jag har just fått hem fröpåsarna jag beställt från http://www.impecta.se/.

Det är ju snart dags att sätta igång med att driva upp plantor.

Längtar till vår och sommar då trädgårdslivet börjar.

Här några bilder från förra året.
Min dammrabatt som jag ständigt utvecklar och förnyar.


Äntligen blommade den härliga Rudbeckian.



Tog några bilder när jag var med barnen på Tom Tits i Södertälje.

Inspiration inför byggandet av en pergola.


Vacker damm, även här Tom Tits.




Fantastisk örtagård på botaniska trädgården i Visby som jag fick en del idéer ifrån.

Tog bilden på vår semester på Gotland.

Vackra viridian tulpaner i en park i Enköping. Jag har några av dessa i min dammrabatt.



Här är en vill ha bild. Synd vi bor så långt norrut men kanske det går med Magnolia.

Ska undersöka det till våren.


Vad jag beställ från Impecta ska jag visa senare.
Nu ska jag drömma mig bort i en bok om att inreda trädgård.
Kram Helen

Inga kommentarer: