söndag 23 november 2008

shopping och pyssel

Nu börjar jag bli tjatig ...jag vet men är det någon som vet var tiden tar vägen??


Jag konstaterade att det bara är drygt en månad till julafton. Ingen panik inte nejdå......


I år ska jag verkligen försöka se till att julen ska bli så mysig som vi ibland har lyckats stressa bort under alla krav.


Jag och maken bestämde oss tidigt för att se till att köpa julklapparna den här helgen. Jag har annars inte varit så vidare välplanerad av mig men nu så är jag på gång. Vi åkte till Borlänge och Kupolen. Väl där så insåg vi att det nog inte bara var vi som tänkt handla nu när barnbidraget kommit. Det var bara att trängas. Det var nog årets värsta pärs och en verklig prövning för förhållandet. Jag vill titta, klämma och känna på sakerna och maken är effektiv och tycker att det duger. Ni kan kanske ana konflikten.... Och så massor av människor pust! Ja, nu har vi klarat av det. Fast mitt i all röra inne på kupolen kom jag på mig själv med att funderar på vart julens verkliga betydelse tagit vägen bland alla saker. Inte för att jag är så religiös men ändå.





Hemma har jag småpysslat och planterat blommor och sett till att baka inför nästa helgs julmarknad. Min son och hans klass ska sälja inför klassresan.





Här är helgens stora njutning:
Har läst och njutit.

Kram Helen

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så imponerad jag blir - har tänkt vara ute i god tid - men än är inget köpt...

Kram Maud

marianaskeramik sa...

ååh vad skönt att vara så klar! jag var även nere på kupolen i helgen men åkte hem igen när jag inte heller hade förstått hur mycket folk som skulle vara där
ha de gott
marianaskeramik

Viola sa...

Här är en som vägrar och stressa till jul, känner mig aldrig uppjagad utan har lagt av med många saker som jag bara var tvungen att göra, mycket går att handla färdigt, det viktigaste är att vi träffas inom familjen och äter gott, väldigt få klappar här...kram

Tess på Tilda och Mamma sa...

Wow finns det fler än jag som försöker vara ute i tid med julklapparna.Även jag har njutigt av vakre hjem. Tror jag ska önska mig en prenumeration i julklapp av den. Ha en fortsatt mysig vecka.
Kramis Tess

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vad kul att jag hittade en ny trevlig blogg.
Vilka fina trådhjärtan du har gjort, superfina..
Jag kommer att titta in här fler gånger.
Ha det så bra
Kram Liselotte

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Heej Helen!
Visst är det påfrestande med denna julstress, fyy! Endel är verkligen som robotar i denna tid, de går å knuffas,roffsar åt sig å tänker inte på annat än att få sitt i affärerna, usch jag gillar det verkligen inte. Å dessa köer sedan.
Nää, jag skulle ha börjat tidigare med julklappsinköpen men de blir liksom aldrig så..tur det finns dator hehe man kan skicka efter mycket fint nu för tiden =)

Imponerad av att ni redan är färdiga med julklappsinköpen, så skönt!

Visst var det ett härligt jul nr av tidningen? Så mycket fint.

Ha en mysig 1:a advent!
Kraam från Benita