söndag 26 oktober 2008

Så är det då vinter ...tid åtminstonde. Vintern och snön tycker jag kan dröja några veckor till,
men för att ändå vara beredd på kylan så har jag köpt vantar och sjal till min grå duffel. De är så mysiga. Nu ska jag bara hitta nått passande att ha på huvudet.
Julpyntet och julklappar har jag planerat för sen september. Känner mig lite lätt knasig som börjat redan men som tur var så har jag sett att jag inte är ensam om det. Jag har till och med insett att det finns så välplanerade människor som börjar redan direkt efter jul med nästa års julplanering :) Där går väll min gräns.


Har köpt vackra vita azaleor. Ska försöka få dem att överleva fram till jul. Jag har haft ihjäl ett antal eftersom de är så känsliga för att torka ut och här hemma måste växterna vara rätt tåliga.

Veckan som var så har vi haft födelsedagskalas för V som fyllt 8år. Först hade hon Hello Kitty kalas med sina tjejkompisar. Pappa handlade tårta.

Flickorna var så nöjda med denna söta tårta. De var nästan så vi inte fick skära i tårtan.

Vi har dessutom haft ett kalas för familjen. Så veckan har gått i ett kör. Därför har det varit skönt att bara ta det lugnt den här helgen. Nu ska jag ta mig tid att kika runt på alla mysiga bloggar.

Hoppas alla får en skön helg!

Kram Helen


5 kommentarer:

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej goa bloggtjej!
Ja nog gäller det att hålla arvegodset på avstånd ifrån små glada terroristbarnshänder hihi..för oftast går de ju sönder.

Himmel vilken läcker tårta!!!
Jag skulle lätt kunna tänka mig att bli konditor, de är ser så kul ut att dekorera bakverk =) inte helt fel att smaka heller hihi.

Vilka mysiga vantar, så läckra!
Själv har jag här i veckan köpt mig en handstickad mössa, den är grå & dekoreras med en virkad vinröd blomma. Den hittade jag på KappAhl, där fanns en hel massa fina accecioarer..hmm..stavas det så?!..du kanske förstår ändå haha.

De är så tjusigt med vita blommor, själv så har jag tyvärr gett mina vita mini cyklamen för mycket vatten..snyft :(

Hoppas att du får ett skönt höstlov! (Anntar att du är lite ledig ifrån jobbet denna vecka)

Kraaam från Benita

Hannatildas hörna sa...

sockersöt tårta!

kolla in denna sida får du se på underbart fina tårtor!
www.gunillawall.se
kramis!

marianaskeramik sa...

oj julen....kommer den snart?
känner mig hjälplöst efter, kanske börjar det bli dags att planera inför den
ha de gott
marianaskeramik

Lilla huset på prärien sa...

Bra gjort att börja med julfixet redan, jag har lovat mig själv att inte bli sen med det! Har också investerat i ny mössa och vantar :)

Vilken fantastiskt fin tårta - förstår att dottern var mycket nöjd!

Ha en bra vecka!

Kram Jenny

sissabo sa...

Hej! Vilken underbar kitty-tårta. Här hemma är det också hello kitty som gäller. Har nyss inhandlat t-shirt, strumpbyxor, mössa och vantar med lilla kissen på. Den tårtan skulle E ha sett. Ha det så gott, kramis Jessica