lördag 17 maj 2008

Always look on the bright side of life.......

Idag behövdes en riktig påminnelse om att se till den ljusa sidan eftersom det var ett sånt...rent ut sagt....jäkla väder. Mina växter och jag gillar inte det här :) Snö i slutet på maj. Så idag har vi bara pulat runt här hemma. Åkte iväg på en liten tur till loppis förstås men annars har soffan och filten varit mysig.

Det här piggade upp lite:

Sydde äntligen färdigt dynorna. På loppis hittade jag en kanna för en billig penning. Jag har letat länge efter en lagom stor och lagom med krusiduller..

Bra tillfälle att läsa mina favorit tidningar.


Äldsta sonen var snäll och sprang ut i snöovädret och plockade in lite rabarber. Jag gjorde lite Rabarber och jordgubbsmarmelad. Sen blev det ett gäng med mazariner med rabarber och jordgubbar i botten.

Så nu har jag gjort mitt för idag och tänker gå tillbaka till filten och mysa ner mig med en Kaffe latte. Imorgon ska jag ta tag i målerierna i källaren.

Kram Helen


10 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallojsingen helen!

visst har dagen bjukkat på trist väder, är lite skillnad mot förra helgens toppväder! gud vsd duktig du är på att sy, sånt är jag superimpad av, så fina dynor!

ha det gott! varmkram lotten

Hagbacken sa...

Tack för din gulliga kommentar!!

Visst är det som du säger, håller med!!

Ibland har man sina depp-dagar...gillar DITT inlägg...DET var positivt idag...har inte allas varit deppig idag..har grejjat hemma...bytt gardiner...visar i mon....

Kram o hoppas du har det skönt under filten....//Linda

Lilla Blanka sa...

Snöar?? Oj det märks att vi bor i ett avlångt land. Här har vi fortfarande "sommarväder" sedan flera veckor tilllbaks. Jag njuter av varje dag som det vackra vädret består. Är rädd att regn o kyla skall komma..
Åh vilka mumsiga mazariner du gjort, älskar allt med rabarber :)
Kram
Mia

Gårdsromantik sa...

Det blev ju enriktigt mysig innesittardag - ja förutom loppisen då.

Visst är det konstigt med vädret just nu - ena dagen sommarvärme - andra vinterstormar.

Kram Maud

alidas sommaräng sa...

Ja usch vilket väder vi har haft,och som sagt varken blommorna eller jag är speciellt glada,men idag ska jag passa på och tapetsera .Vilken fin blogg du har har inte hittat hittidigare men kommer gärna åter!Kram.L

Lily of the valley sa...

Vi hade inget vidare väder här i heller, fast det snöade inte, men blåsigt och kallt.
Fast det är tur att det är så ibland för då får man andra saker gjorda, ser att du gjort god marmelad och mazariner. Att kura under filt med en bra film eller bok, det är inte så dumt det iheller :D
Ha de gott
kram Lily

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen!
Jag hatar när det snöar på våren, det har gjort det hos oss flera gånger den senaste veckan.Vilken fin kanna du fick tag i.
Själv har jag fixat lillans lekstuga,kika i så får du se.

Ha en bra vecka.

kramis Tess

Doften av vanilj sa...

Hej! Vilken tur att du inte blåste bort igår! Kära nån vad det tog i där på eftermiddagen, sen kom det ju en del snö dessutom. Brrrrr! Hallå eller , det är maj nu!!
Ja själv har det inte hunnit bli så mycket på växtfronten. Idag har jag äntligen fått ett veranda golv. Hoppas att de hinner fixa tak och staket nästkommande helger. Sen skulle det ju inte skada med lite varmt väder så man fick använda den..Då ska jag fixa till det där med växtligheten när jag väl får se hur det blir med plats på verandan. Du vet pyntandet är ju det som är kuligast!
Men så fin dyna du sytt! Och sen var det där med smakigheterna igen. Mmmm vad de såg goda ut! Sen rabarber dessutom, *suck* jag blir så sugen. Söt liten kaffekanna du hittat, ett fynd!/Kram

Mjuka sa...

smarrig marmelad, kanske du bjuder på ett recept
kramar malin

mig & alice sa...

Hej vännen.
Ja, visst ville man bara lägga sig under en filt ihelgen...det är ju inte klokt!
Mina rosenbuskar fick sig en törn och blommorna fick jag gräva fram under all snö, usch!

Kan inte du lägga ut ett favoritrecept på cupcakes?? Har inte fått fingrarna ur ännu och gjort några. De är ju både vackra och goda :-)

Har ni anmält er till bloggträffen ännu?

Kramisar
Melinda